יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

תנו לגדול בשקט

מי שכבר הספיד את מהפכת הצעירים של איווניר ומכבי ת"א כדאי שיחכה קצת, לאחר שמסכמים את קמפיין הליגה האירופית של הקבוצה מגלים נתון די מעניין - חמישה מתוך שבעת השערים שהקבוצה הבקיעה הובקעו ע"י הדור הצעיר - קהת ולוגסי כבשו מול בשיקטאש, מיכה , עומר ורד ומואנס דאבור כבשו מול קייב ( קולאוטי ועטר הוסיפו שער כ"א).

מיכה, קהת ולוגסי- שער לכל אחד בליגה האירופית

נכון שהליגה האירופית השאירה טעם חמוץ  (הגרלה קשה מאוד), אבל אם נתחשב בעובדה ששנה שעברה הצעירים הללו עוד שיחקו בליגת הנוער ובעובדה שעד שלב הבתים מכבי רשמה ניצחונות מרשימים וביניהם על פנאתינאיקוס אז יש סיבה לאופטימיות. אמנם בועת האופוריה של פתיחת העונה התפוצצה אבל עדיין אי אפשר להתעלם מהעובדה שזהו דור שחקנים סופר מוכשר.

מכבי ת"א כבר יצאה ממאבקי האליפות והיא חייבת להמשיך במגמה הזו של הצערה גם אם זה יבוא על חשבון תוצאות כפי שכבר קרה במפגשים נגד נתניה קייב ובשיקטאש שבהם  בלטו חוסר הניסיון ( במיוחד האירופי ) והנאיביות. אז נכון שדאבור וקונאטה מפספסים בלי הפסקה, המשחק של לוגסי מאופיין בהרבה שחצנות וחוצפה ודור מיכה מתקשה לשחזר את היכולת של תחילת העונה אבל זה שכר הלימוד שעל מכבי לשלם.

ניר לוין שאמון על המשך הדרך שאיווניר התחיל הוא המאמן המושלם כרגע לתפקיד. לוין שכבר הוכיח בעבר ( שני גביעים  ) שבעונה בלי ציפיות הוא מצליח להוציא מהקבוצה את המיטב ויחד עם האוריינטציה הטבעית  שלו לצעירים כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, האמון בצעירים צפוי להמשיך ולהתבסס - יש למה לחכות.




2 תגובות:

  1. זה ידוע שבמשחקים אירופים היכולת עולה,המוטיבציה והדריכות עולות וזה משפיע על היכולת(אם תשים לב,מלך השערים של הפועל תל אביב באירופה הוא מהראן לאלה שחקן בינוני+),היכולת האמיתית נקבעת במשחקים בלידה,נגד נתניה,נגד רמה"ש,נגד הפועל...ועד עכשיו במשחקים האלו הצעירים מאכזבים

    השבמחק
  2. זה נכון שמכבי מאכזבת בליגה אבל האשמה מופנת בעיקר לשחקנים המובילים (עטר, יצחקי, ניבלדו, מדוניאנין וכו'..) אף אחד לא מצפה מהחבר'ה הצעירים הללו לקחת אליפות, בכל מקרה לרוב השחקנים הללו זה העונה הראשונה בליגה ואת המסקנות על הליגה נסיק במאי..

    השבמחק