יום שבת, 19 בנובמבר 2011

"השקיע והתאמץ היום"

זהו המשפט הנפוץ ביותר שאומרים הפרשנים שלנו כאשר שחקן ישראלי שוכב על הקרקע , מניף רגלו מעלה וזועק לחברו שימתח לו את הרגל. המינוח המקצועי לתופעה נקרא התכווצות שרירים. תופעה זו מתרחשת כאשר גוף האדם לא מצליח לפרק את חומצת החלב שהשרירים מייצרים בעת מאמץ- במילים אחרות ,ההתכווציות מתרחשות כאשר השחקן לא בכושר.
במשחק הליגה האחרון בין מכבי ת"א לבית"ר ירושלים שחקני ירושלים החלו ליפול כמו זבובים כבר בדקה ה-70 למשחק. גם שדר המשחק וגם פרשן המשחק (נוימן כמובן) לא הפסיקו לשבח את שחקני ירושלים  שהתאמצו והצליחו להוביל ולנצח את הקבוצה ה"מפחידה" מת"א. שאלתי את עצמי , איך שני הליצנים בעמדת השידור לא מתייחסים לכושר המזעזע של שחקני בית"ר שלא מצליחים לסיים משחק כאשר הליגה כבר במחזור ה-12 שלה, האם רק אני ראיתי את הבושה הזו?
שבועיים לאחר מכן יצא לי לראות את השידור בליגה הלאומית בין אום אל פאחם לבין אשקלון. בדקה ה-85 שחקן של אום אל פאחם שכב על הקרקע עקב התכווצות שרירים והדבר היחידי שהפרשן (אלון מזרחי) הצליח להגיד היה ש"ניכר שהשחקן התאמץ היום".

מראה שכיח בארצנו
אולי הגיע הזמן ששדרנים והפרשנים יגידו לנו את האמת שכן רוב הפרשנים היו בעברם שחקני כדורגל וחוו תופעה זו על בשרם. הייתי רוצה לשמוע יותר ביקורת על שחקן שלא יכול לסיים משחק ופחות שבחים על כך שהתאמץ!.
בינתיים  למי שנמאס מהתופעה הזו אני ממליץ לצפות בכל ליגה שהיא לא השישית באירופה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה