יום שני, 14 בנובמבר 2011

הבלם הטוב בכל הזמנים

 הנתונים של טל בן חיים לא מטעים- השחקן שעלה לקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א כבר בגיל 17 רשם 183 הופעות בליגה האנגלית ובגביעים השונים באנגליה ואני כלל לא נכנס  לסכומים האסטרונומים שהרוויח. טל אף מחזיק ב-63 הופעות בנבחרת וכבר כמה שנים הוא העוגן של הנבחרת בהגנה ללא תחליף, אפשר לומר שהוא ה"יוסי בניון" של ההגנה אך ללא הערכה והתהילה שזכה יוסי.


בן חיים במדי צ'לסי
עם כל ההצלחה בקריירה רבים ממעיטים מערכו והוא לא זוכה להערכה בתקשורת כפי שזוכים לה יוסי בניון, דודו אוואט,וליגיונרים חדשים נוספים שצצים כעת בכל פינה. בנוסף אם נבחן זאת לעומק, בן חיים הוא הבלם היחידי,אולי פרט לאבי כהן ז"ל,שעשה קריירה מכובדת ורבת שנים באירופה ועוד בליגה הנחשבת לקשה בעולם. שאר הבלמים הגדולים בעידן המודרני כמו גדי ברומר, שמעון גרשון ואריק בנאדו עשו את כל הקריירה,יפה ככל שתהיה, בליגה הבינונית שלנו. המקרה של דקל קינן יכול השפוך אור על הצלחת בן חיים,גם קינן יצא לאנגליה לאחר עונות טובות במכבי חיפה והגיע לקבוצה קטנה. בניגוד לבן חיים הוא לא הצליח להתמודד עם עוצמת הליגה ואחרי חצי שנה ירד לליגת המשנה וכרגע עדיין לא מצליח לקנות לעצמו מקום בהרכב.
 הקריירה האירופית של בן חיים למודה גם אכזבות וגם הקמפיינים בנבחרת לא היו מזהירים אולם בן חיים הוא ללא ספק הבלם הטוב בכל הזמנים.


בולטון



   103 הופעות, ביסס את עצמו כשחקן הרכב והפך לבלם לגיטימי ומבוקש בליגה האנגלית.








צ'לסי



15 הופעות, הגיע כשחקן חופשי. תקופה שתזכר בגלל הסכסוך עם גרנט והפשלה מול טורס וליברפול.






מנצ'סטר סיטי


9 הופעות,הגיע בתחילת תקופת המליארדרים מאבו-דאבי.








סנדרלנד



5 הופעות









ווסטהאם


12 הופעות, חזר לשתף פעולה עם גרנט.









פורטסמות'


39 הופעות, עונה מטורפת, ירד איתה ליגה בעונה בלתי אפשרית והגיע לגמר גביע ה-FA.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה