יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

לחזור מהדלת הקדמית

הרבה אנשים הרימו גבה שיובל שפונגין החליט לעבור לשחק בליגה הקפריסאית, אמרו שהוא גמר את הקריירה ( בגיל 23?!!!) ושהוא הולך לשחק בליגה חלשה יותר רק בשביל שכר גבוה יותר. שפונגין שהיה חלק מקבוצת הנוער של מכבי ת"א שלקחה אליפות עם שחקנים כמו שירן ייני, אורי שיטרית, תום מנשרוב,ליאור ז'אן הגיע מהר מאוד להיות שחקן הרכב בבוגרים של מכבי ואפילו הרשים במדי הנבחרת.
אולם כמו שהשיא הגיע מהר מאוד כך גם הגיע הנפילה- הירידה ביכולת ובביטחון  ושפונגין היה נראה כמו עוד הבטחה שלא תמומש. שפונגין הוצא מסגל הנבחרת וגם במכבי העדיפו לתת הזדמנות לדור מלול הצעיר. המגן הבין שהוא חייב לשנות כיוון ובעזרת הדרכון האסטוני שבידיו קפץ על ההצעה הרצינית הראשונה שהוא קיבל מאירופה- קבוצת אמוניה ניקוסיה, מקבוצות הצמרת של קפריסין.

שפונגין, לא הרבה מדברים עליו
 שפונגין נמצא בין הליגיונרים שזוכים לפחות חשיפה, הליגה הספרדית, איטלקית ואפילו הרוסית יותר מעניינות מהליגה הבינונית אצל השכנה שלנו אבל נא לו להפחית מההצלחה שלו.
 אמוניה ניקוסיה נמצאת אחרי 9 מחזורים במקום הראשון בליגה, 6 נק' מהיריבה אפועל ניקוסיה-מפתיעת ליגת האלופות ו 10 נק' מאנרתוזיס ולשפונגין יש חלק בזה. מהבחינה האישית יובל הפך להיות המגן הפותח של הקבוצה ולרשותו כבר שני שערים עם יכולת יציבה.
היכולת הטובה גרמה לזימון מחודש בעידן פרננדס ואחרי ניסיונות תמוהים עם אלמוג כהן ואלרואי כהן בעמדת המגן הימני נראה שסוף מצאו את השחקן המתאים ביותר לאייש עמדה זו ויובל הוכיח זאת עם משחק מעולה בנצחון על לטביה בחוץ.

הקהל של אמוניה, מוליכת הליגה

לאחר שאנשים בארץ מיהרו להספידו שפונגין ממשיך להתקדם ולהבטיח שלארץ הוא יחזור רק מהדלת הקידמית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה